Pion István: Felfedezés

M-nak
66e1560c316d8526b443734f7d2d6394
Megmértem minden zegzug csöndjét,
a szelek átlóját és kémények egyenesét.
Bíbelődtem mérőszalaggal, derékszögű
vonalzóval, maszatoltam vázlatokkal.
Betájoltam a legmesszibb csillagot,
megszoroztam a Naprendszert a
Tejútrendszerrel. Egy kötéllé húztam
a világ összes folyóját, egy vödörbe
öntöttem minden tengert és óceánt.
Aztán minden eredményt egybegyúrtam,
hozzáadtam Isten szakállát, Jézus ujjait
és Mária ruhájának redőit, végül
négyzetre emeltem az egészet. Sok időm
elment a mérésekkel, számolásokkal,
de rájöttem: Te nem lehetsz
csak magadhoz hasonlatos.

Leave a Reply

